Uutiset

October 31, 2023

Live-urheilusisällön tulevaisuus: laajeneminen suorien lähetysten ulkopuolelle vastaamaan digitaalisen median moniajon vaatimuksiin

Eeva Virtanen
WriterEeva VirtanenWriter
ResearcherMatteo BianchiResearcher

Johdanto

Seuraavan sukupolven nuoremmat, live-urheilu-TV-fanit harjoittavat digitaalista moniajokäyttäytymistä, mikä vaatii lyhytkestoisemman, urheiluun liittyvän sisällön luomista heidän kiinnostuksensa ylläpitämiseksi. Alan johtajat tiedostavat tämän tarpeen, ja lähes 80 prosenttia uskoo, että urheilusisällön pitäisi laajentua suorien urheilulähetysten ja -lähetysten ulkopuolelle.

Live-urheilusisällön tulevaisuus: laajeneminen suorien lähetysten ulkopuolelle vastaamaan digitaalisen median moniajon vaatimuksiin

Live-urheilusisällön tulevaisuus

Altman Solonin tekemän 150 johtajan kyselyn mukaan 74 % alan johtajista uskoo, että live-urheilusisältöä infusoidaan muilla mediakokemuksilla. Tämä voi sisältää parempia tilastoja, uusia mukaansatempaavia ominaisuuksia, personoitua sisältöä, fani-uskollisuusominaisuuksia ja niihin liittyvien tiedostomuotojen, kuten pelien, podcastien ja uutisten, niputtamista.

Digital-Media Multitaskingin nousu

Digitaalisen median moniajokäyttäytymisen kasvu on ilmeistä: 57 % kuluttajista selaa säännöllisesti Internetiä, 50 % käyttää sosiaalista mediaa, 43 % viestittää ihmisille ja 31 % tilaa ruokaa. Etenkin nuorempien live-urheilukatsojien ennustetaan vaativan entistä enemmän, kun heidän moniajokäyttäytymisensä kärjistyy.

Monikäyttöisten sisältökokemusten ehdoton edellytys

Raportin kirjoittajat korostavat, että nuoremmat kohortit viettävät verkossa 1,5 kertaa enemmän tuntia vanhempiin sukupolviin verrattuna. Tämä korostaa urheilumedian tarvetta tarjota monikäyttöisiä sisältökokemuksia nuorempien katsojien mieltymysten mukaan.

Urheilumaksujen kustannukset

Kun tv-verkkojen ja suoratoistoalustojen urheilumaksut nousevat edelleen, urheiluoikeuksista käytävien neuvottelujen kilpailukyky lisääntyy. Esimerkiksi NBA:n urheiluoikeusneuvottelujen uusi kierros on määrä alkaa, ja vakiintuneet televisioyhtiöt ESPN- ja Turner-verkot haluavat tehdä aggressiivisia ehdotuksia Apple TV+:n ja Amazon Prime Videon kasvavan kilpailun torjumiseksi ja suuren urheilukiinteistön säilyttämiseksi. NBA:n urheilumaksujen ennustetaan rikkovan uusia ennätyksiä.

Johtopäätös

Digitaalisella aikakaudella lyhytkestoisen urheilusisällön kysyntä kasvaa nuorempien live-urheilukatsojien digitaalisen moniajokäyttäytymisen vuoksi. Pystyäkseen tähän kysyntään urheilumedian on laajennettava suoria urheilulähetyksiä pidemmälle ja sisällytettävä muita mediakokemuksia. Lisäksi digitaalisen median multitaskingin nousu edellyttää monikäyttöisten sisältökokemusten tarjoamista. Urheilumaksujen nousun jatkuessa urheiluoikeuksista käytävien neuvottelujen kilpailukyky lisääntyy, mikä korostaa TV-verkkojen ja suoratoistoalustojen tarvetta tehdä aggressiivisia ehdotuksia arvokkaiden urheilukiinteistöjen säilyttämiseksi.

About the author
Eeva Virtanen
Eeva Virtanen
About

Eeva, suomalaisen sisun ja verkkopelaamisen intohimon saumaton yhdistelmä, määrittelee uudelleen online-kasinokokemuksen suomalaisille. Hänen innovatiivinen lähestymistapansa on luonut oman lokeronsa kasinosisällön paikallistamisessa.

Send email
More posts by Eeva Virtanen
ThunderPick
Bonus 2000 dollaria

Tuoreimmat uutiset

Sukella jännitykseen: Keenelandin tulevat Doubledogdare Stakes -valinnat
2024-04-18

Sukella jännitykseen: Keenelandin tulevat Doubledogdare Stakes -valinnat

Uutiset